Den gode søvnen

Du sover cirka 3000 timer i året og tilbringer mye tid i sengen, kanskje også for å lese en god bok eller bare slappe av. Vi gir deg 4 tips til den gode søvnen.

1. Puten er like viktig for søvnen som sengen.

Prøv ut en som er i rett høyde for at musklene i nakken din skal slappe av. Prøv med en høy pute om du ligger på siden og en lav pute om du ligger på ryggen.
Xleep-pute fra DUX inneholder et system av sammenhengende micro-spiraler som gjør at nakke og hode er i rett linje med ryggraden.

2. Våkner du om natten og ikke får sove igjen?

Gå til et annet rom og gjør en avslappende aktivitet som å lese en bok. Kryp opp i sengen igjen når du begynner å kjenne deg søvning.

Egget lenestol fra Fritz Hansen, design: Arne Jakobsen

3. Skap faste soverutiner.

Legg deg og stå opp til samme tid hver dag. Etter en stund kommer kroppen selv til å vite når det er tid for å stå opp.

Skap din personlige stil med sengegavl og sengetøy.

4. Tilpass sengen etter din kropp og ditt behov.

DUX pascal-system er oppdelt etter kroppens tre komfortsoner: skuldre, hofter og ben. Sengen kan deles inn i myk, medium, fast og ekstra fast. Kassettene er enkle å flytte på. Prøv deg fram til den kombinasjone som passer deg best.

DUX 8008 seng med pascal system.